Kodėl verta žinoti, kaip darbuotojas jaučiasi darbe?

Kodėl verta žinoti, kaip darbuotojas jaučiasi darbe?

Pasikeitus gyvenimo tempui, mes itin daug laiko praleidžiame darbe. Didžiąją dienos dalį leidžiame dirbdami su įvairiais žmonėmis, įvairiomis darbo sąlygomis, susidurdami ne tik su fiziniais, bet ir su psichologiniais iššūkiais. Atsižvelgiant į tai, svarbu išsiaiškinti, kaip darbuotojai jaučiasi darbe. Būtina visapusiškai įsigilinti kaip darbuotojai vertina savo darbo sąlygas, darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą, ar jie jaučiasi vertinami ir kas jiems kelia didžiausią diskomfortą būnant darbe.

Kodėl tai svarbu? Subjektyvi darbuotojo reakcija į įvairius dirgiklius sukelia stresą darbe. Pagrindinė streso darbe priežastis, tai keliamų reikalavimų neatitikimas darbuotojo galimybėms. Dėl streso darbe pasikeičia žmogaus mąstymas, savijauta, elgesys, padidėja dirglumas, nerimas, atsiranda miego sutrikimai, išsekimas, depresija, ar pablogėja santykiai šeimoje. Sunku susikaupti, įsiminti, išmokti naujų dalykų, priimti sprendimus, atsiranda „perdegimo“darbe sindromas. Neišvengiamai, stresas darbe gali iššaukti ir fiziologine reakcijas: nugaros problemas, imuniteto susilpnėjimą, skrandžio opas, širdies problemas, padidėjusį kraujospūdį. Įmonės lygmeniu kenčia ekonominiai rodikliai: atsiranda pravaikštos, didelė darbuotojų kaita, nepunktualumas, drausmės problemos, priekabiavimas, mažesnis darbo našumas, nelaimingi atsitikimai, klaidos, didesnės kompensacijų ir sveikatos priežiūros išlaidos.

Dėl trumpalaikio streso problemų paprastai nekyla, tačiau šiam užsitęsus tampa pavojingas ne tik darbuotojo saugai ir sveikatai, bet išskirtiniais atvejais, ir aplinkiniams.

Kaip sumažinti psichosocialinių veiksnių riziką darbuotojams? Nuolat bendraukite su savo darbuotojais, informuokite apie vykdomus darbus ir numatomus sprendimus. Nepamirškite darbuotojo pagirti už gerai atliktą darbą, įvertinkite ir skatinkite už pasiektus gerus rezultatus. Planuokite darbo procesus taip, kad darbuotojams netektų skubėti ir nekeltų neigiamų jausmų. Toleruokite mokymosi klaidas ir venkite šiurkščios kritikos, ypač prie kitų darbuotojų. Pasistenkite paįvairinti darbo užduotis, kad darbuotojai „nepaskęstų“ rutinoje. Stenkitės sukurti vieningą komandos dvasią. Sukurkite jaukias darbo vietas, stenkitės sudaryti bendradarbiavimo sąlygas socialiniam bendradarbių bendravimui už įmonės ribų. Organizuokite mokymus pasitelkdami specialistus, kurie padės atrasti metodus, kaip sumažinti emocinę įtampą ir padidinti savikontrolę.

Psichosocialiniai darbo aplinkos veiksniai yra pagrindinis faktorius lemiantis pasitenkinimą darbu – darbo kokybę taip pat. Stebėkite savo darbuotojus, įvertinkite jų savijautą darbe, būkite empatiški ir padėkite jiems susidūrus su problemomis ir sunkumais darbe. Raskite geriausius sprendimus, padėsiančius jiems išlikti visapusiškai darbingais ir laimingais dirbant Jūsų įmonėje.



Susiję produktai